Ανοσοποιητικό: Πέντε φαγητά που το θωρακίζουν

1 ώρα πριν
ΥΓΕΙΑ

Καλές οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα, αλλά τίποτα δεν αντικαθιστά μια καλή και ισορροπημένη διατροφή.

Μαζί με την άσκηση είναι οι μεγαλύτερες, αν όχι οι μοναδικές, ασπίδες του οργανισμού σου απέναντι στις ασθένειες. Τώρα ειδικά με την πανδημία έχεις έναν ακόμα λόγο να χτίσεις ένα καλό ανοσοποιητικό. Δίνοντας βάση σε εκείνα τα συστατικά των τροφών που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού απέναντι στους παθογόνους μικροοργανισμούς, θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Το μυστικό είναι στην ποικιλία των τροφών που θα σου δώσει τα συστατικά που χρειάζεται το ανοσοποιητικό σου και αυτά δεν είναι από τις βιταμίνες A,D,E,C, τον ψευδάργυρο και τα αντιοξειδωτικά. Από κοντά ακολουθούν τα εξίσου πολύτιμα «καλά» λιπαρά, όπως τα Ω3 λιπαρά οξέα για τα οποία μία ακόμα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Διεθνές Περιοδικό Μοριακής Επιστήμης. Στη μελέτη αναδεικνύονται ακόμα μία φορά τα οφέλη τους στο ανοσοποιητικό. Οι 5 τροφές που παρουσιάζονται στη συνέχεια δεν είναι οι μοναδικές τροφές που θα σε προστατεύσουν από το κρεβάτι, αλλά σίγουρα θα σε βοηθήσουν, ειδικά αν δεν τις έχεις εντάξει στη διατροφή σου.

Τα αυγά έχουν περάσει από σαράντα κύματα στη διαμάχη μεταξύ όλων όσων ασχολούνται με τη διατροφή. Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν όσοι θεωρούν πως είναι αναντικατάστατα στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και θα συμφωνήσουμε κι εμείς μαζί τους. Τα αυγά εκτός καλή πηγή πρωτεΐνης, συμπυκνώνουν τόσα πολλά θρεπτικά συστατικά που μπορούν άνετα να ενταχθούν στην κατηγορία των super foods. Μεταξύ άλλων περιέχουν Ω3 λιπαρά οξέα και βιταμίνες Β2, Β5, Β12, D και Ε. Τα αυγά βοηθούν τόσο πολύ στο ανοσοποιητικό που είναι και ο καλύτερος σύμμαχος απέναντι στις πιο ύπουλες μορφές ασθενειών, τα αυτοάνοσα νοσήματα.

Τα πολλά και διάφορα χρώματα στα οποία είναι διαθέσιμες οι πιπεριές είναι ένδειξη των διαφορετικών αντιοξειδωτικών που περιέχουν. Εκτός από αντιοξειδωτικά, οι πιπεριές είναι και εξαιρετική πηγή Β καροτίνης και βιταμίνης C. Μάλιστα περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C από τον συνήθη ύποπτο, το πορτοκάλι. Μια κούπα κομμένης ωμής πιπεριάς περιέχει τρεις φορές την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης C.

Η αλλισίνη που δίνει τη χαρακτηριστική γεύση στο σκόρδο, είναι ένα από τα καλύτερα αντιοξειδωτικά για το ανοσοποιητικό σου. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Food Science and Biotechnology, δεν χρειάζεται να φας ένα κεφάλι σκόρδο ούτε απαραίτητα να είναι ωμό για να πάρεις την αλλισίνη. Αρκεί σε μικροποσότητες και είναι εξαιρετικά ανθεκτική στο μαγείρεμα.

Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι οι μπαρμπάδες που τρώνε ένα σακί ηλιόσπορο στα ματς του Β’ Τοπικού κάνουν διατροφή; Κι όμως αυτά τα θαυματουργά σποράκια είναι πλούσια σε ακόρεστα λιπαρά και ειδικά σε βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη Ε είναι ένα φυσικό αντιφλεγμονώδες. Σύμφωνα με έρευνα του National Institutes of Health η βιταμίνη Ε βοηθάει στη γρήγορη αναπλήρωση των κατεστραμμένων κυττάρων, μια πολύτιμη βοήθεια στις χρόνιες νόσους.

Το κεφίρ κανονικά θα έπρεπε να λέγεται ο βασιλιάς των προβιοτικών και είναι πολλά παραπάνω από ένα απλό ρόφημα γιαουρτιού. Τα προβιοτικά είναι μια ομάδα καλών βακτηρίων και μυκήτων τα οποία έτσι κι αλλιώς «ζουν» μέσα στο γαστρεντερικό μας σύστημα. Εντάσσοντας το κεφίρ στη διατροφή σου ενισχύεις την παρουσία τους στον οργανισμό σου και ενισχύεις με πολλαπλούς τρόπους το ανοσοποιητικό σου.

newsbomb.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…

Facebook Notice for EU!
You need to login to view and post FB Comments!

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας. Με την περιήγησή σας σε αυτή στην ιστοσελίδα συμφωνείτε με τη χρήση cookies. Δείτε όλες τις λεπτομέρειες τους όρους χρήσης και τις προϋποθέσεις ΔΕΧΟΜΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ