Η Ελλάδα είναι μία ναυτική υπερδύναμη – Πώς μπορεί το κράτος να συνδράμει;

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

53 λεπτά πριν
MONEY, ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φαίνεται καθαρά από παντού πως αυτό που λείπει από τις κυβερνήσεις μας των τελευταίων 40 ετών, είναι ένα όραμα για την Ελλάδα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ναυτιλία, ένας κλάδος στον οποίον η Ελλάδα με τον ελληνικό εφοπλισμό κυριαρχεί παγκοσμίως.

Αυτό όμως οφείλεται στη ναυτοσύνη των Ελλήνων και στην ικανότητα των προσώπων. Δεν οφείλεται σε μία κεντρική, διαχρονική πολιτική που θα μπορούσε να ενισχύσει τον κλάδο.

Θα δώσουμε ορισμένα παραδείγματα που πιστεύουμε ότι θα δείξουν τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση. Ως κυβέρνηση δεν εννοούμε την τωρινή αλλά την κάθε κυβέρνηση του άμεσου μέλλοντος. Το θέμα είναι διαχρονικό, είναι εθνικό.

Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη

Θεωρούμε αρχικά πρέπει να αναφερθούμε στη δυνατότητα της Ελλάδας να μετατραπεί σε ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο – σε ένα cluster, με μία λειτουργική ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ειδικά αφού ήδη διαθέτουμε τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις.

Είναι άλλωστε ντροπή να έχει μεταναστεύσει το εξειδικευμένο εργατικό μας δυναμικό στην Τουρκία, στηρίζοντας τα δικά της ναυπηγεία – με αποτέλεσμα να έχει πάρει ένα μεγάλο μέρος της δικής μας παραγωγής.

Χαρακτηριστική υπήρξε η αντίδραση του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου το 2020, ο οποίος απηύθυνε κάλεσμα στους Έλληνες εφοπλιστές να αποκλείσουν την Τουρκία από επισκευές και δεξαμενισμούς, μετά την απόφαση Ερντογάν να μετατρέψει σε τζαμί την Αγία Σοφία.

martinos andreas 570
o Ανδρέας Μαρτίνος

Πως γίνεται τα ελληνικά ναυπηγεία να “μαραζώνουν” και αυτά της Τουρκίας να “ανθούν”

Συνολικά τα τουρκικά ναυπηγεία εξήγαγαν πλοία και γιοτ σε 136 χώρες (2019), συμπεριλαμβανομένων του Μεξικού, των Σεϋχελλών, της Ινδίας και του Ομάν. Τη μεγαλύτερη δραστηριότητα ανέπτυξε το Χονγκ Κονγκ, καθώς οι παραλαβές πλοίων τουρκικής ναυπήγησης εκτοξεύτηκαν κατά 375% σε σχέση με το 2018.


Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Τούρκων Εξαγωγέων (TİM, το μερίδιο της ναυπηγικής βιομηχανίας στις συνολικές εξαγωγές της γείτονος κινήθηκε στο 0,6% για το 2019.)

Στην Ελλάδα ο μικροκομματισμός, ο κρατισμός, η γραφειοκρατία, η αδιαφορία και φυσικά η έλλειψη οράματος είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που οδήγησαν στην πτώση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

emporiko limani peiraia neo ikonio

Ο Πειραιάς

Ο Πειραιάς είναι ένα σημαντικότατο λιμάνι για τη Μεσόγειο. Ωστόσο έχει ανεκμετάλλευτες δυνατότητες.

Για να αναπτυχθεί ο Πειραιάς με την ευρύτερη έννοια, ως ένα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, δεν αρκεί μόνον η εγκατάσταση των κεντρικών γραφείων ναυτιλιακών επιχειρήσεων – αλλά απαιτείται η δημιουργία ενός cluster, ενός πλέγματος δηλαδή παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στη ναυτιλία.

H συνέχεια του πώς το κράτος μπορεί να ενισχύσει την ελληνική ναυτιλία και τους ναυτικούς… ΕΔΩ

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου…

voicenews.gr

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας. Με την περιήγησή σας σε αυτή στην ιστοσελίδα συμφωνείτε με τη χρήση cookies. Δείτε όλες τις λεπτομέρειες τους όρους χρήσης και τις προϋποθέσεις ΔΕΧΟΜΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ